המלצות  - כתבו לנו ועלינו

מורות, גננות, הורים והעוסקים בחינוך ועוד כותבים לנו אודות שיטת לימוד הקריאה צורה צבע וצליל

"צורה צבע וצליל" מתמקדת במיומנויות פענוח ובמיוחד בקריאת הניקוד, השיטה מבוססת על יצירת אסוציאציות בין צבעים וצורות לבין התנועות שבשפה, ומיועדת לפיכך, לחיזוק העבודה על תנועות הניקוד בעברית, ובכך יתרונה".

פרופ' רם פרוסט, ד"ר אילנה בן-דרור, ד"ר מיכל שני וד"ר אוולין שתיל - משרד החינוך


" את הדבר הקשה ביותר בשפה העברית (הניקוד), הפכת אותו בספרך לידידותי ביותר".

פרופ' איריס לוין,  מומחית בחינוך,  אוניברסיטת תל-אביב

אמא ובנותיה עם ספר קריאה
המלצה מתגובות 2

"...ריכוז קבוצות הניקוד הבסיסיות בחמש צורות  צבעוניות  בלבד  מקל את  המלאכה, ולימוד הקריאה הבסיסי הופך להיות מועיל, מהנה ומשעשע... מומלץ לגיל הרך, לילדי הגן ולתלמידי כיתות א'".  

 חוזר מנכ"ל  משרד החינוך

"...למעשה, מדובר בהרבה יותר מספר... שיטה המקלה על הלומד והופכת את הקריאה למהנה ואת  תהליך הלימוד למהיר ומשעשע יותר".

אורי רבין קו ראשון  ידיעון מס"ר לממציאים

לקט התרשמויות ועיתונות 4

"איך לא חשבו על זה קודם?...הרעיון של התבבססות על חומר ידוע ומוכר לילדים - הוא רעיון חכם מצד אחד, ופשוט לתפעול מצד שני. ההתמקדות בצבע וצורה-נקלטים יותר מבחינה ויזואלית, ולכן קלים יותר לזיכרון ולפענוח.
הספר אכן מתייחס לילדים ברמות שונות לקלוט את הקריאה בצורה מהנה, ועם פחות תסכולים". 

חגית קליפר   מחנכת כיתות א' וב' - רכזת אוריינות

"נהניתי מאוד מהשיטה - יש בה יסודיות - שובה, שאין בשום שיטה אחרת שהכרתי עד כה. הספר עצמו - מגוון הצבעים, הצורות והציורים הנפלאים ובאוצר המילים העשיר. בשמי ובשם הילדים, תודה רבה".

רחל שם-טוב, מורה

תמונת המלצה מתגובות 1

"אז מה עושה אמא יהודייה, או גננת / מורה שאכפת לה? מנסה להעשיר את חווית הלימוד של הילדים בצורה האופטימלית. וכדרכן של הצלחות בכל תחום, גם פה, בלימוד הקריאה לילדים, ′המצאת המאה′ הגיעה מאחד, יצחק תורגמן (פ"ת) שהביאה אותו ′להמציא את הגלגל′. תורגמן פיתח שיטה ייחודית  ללימוד  הקריאה
 קרא לה ′צורה צבע וצליל′, וכל רואיה המקצוענים בתחום האוריינות, גומרים עליה את ההלל.... אז, אם אפשר לעשות את החיים לילד (ולהורים/גננות/מורים) קלים יותר ופשוטים יותר, למה לא? "
מוטי זפט  ממונה על החינוך הדתי, עיריית פ"ת ("פיתה"-מדור חינוך)

עיתונות והתרשמויות 2

"... השימוש באמצעיי עזר דידקטיים קלים ומוכרים מתוך עולמו של הילד הם חלק מהתפתחותו הטבעית עוד בטרם כניסתו לכיתה א'. לכן,  הילד יכול להרגיש ביטחון - כאשר הוא עומד לפני לימוד חדש. באמצעים המוכרים לו. וידוע,  שביטחון משמש אחד המפתחות להצלחת הלומד בייחוד בגיל הרך".

חדוה סלם  מחנכת כתה א' ו-ב'

"לשמחתי ספרך צורה צבע וצליל מהווה כלים המסייעים להתמודד עם האוריינות בגן הילדים, ומאפשרת לילדים הרכים ללמוד את יסודות הקריאה בצורה חווייתית, מגוונת ומעניינת... תוכנית זו הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי הגן...  הילדים נהנים מאוד ואף קיבלתי הדים חיוביים. הצלחת השיטה עשתה לה כנפיים בקרב חברותיי הגננות שגילו עניין רב ... אין לי ספק שכגננת קיבלתי אמצעי להקניית יסודות הקריאה בעל חשיבות רבה".

סוני לנקרי, גננת

"...האסוציאציות מקלות על הפיכת החדש - הבלתי מוכר למוכר. כל אלה הם מרכיבי היצירתיות שכה חשוב להקנות לילדים מגיל צעיר ביותר. רגישותך לגבי עולם הילדים, מה מעניין אותם, מה משמח אותם, מובאת בספר זה בצורה חינוכית, פסיכולוגית וגם דידקטית".

 ד"ר אריקה לנדאו   אונ' תל-אביב.

"ילדי הגיע לתוצאות טובות, ומזהים את רוב התנועות ללא הצורות הצבעונית... המורה התקשרה ורצתה לשמוע כיצד  הילד הגיע להישגים אלו בזמן כה קצר, וכל זאת בזכות שיטת הלימוד צורה צבע וצליל ".

חני כהן,  אמא

קטעי עיתונות והתרשמויות 1

"אז- ללמד ילדים בני 4 לקרוא - היה באמת מוקדם, היום זה לא מוקדם- כי בכיתה א' כבר ישר רצים! ראיתי כמה מתקדמים מהר ומי שלא מגיע מוכן הוא די אומלל..., לכן זה אפשרי ובהחלט מעשיר אותם.... כמובן לא בלחץ, בכעס או על חשבון דברים אחרים...  אז הספר "צורה צבע וצליל" של יצחק תורג'מן עשה אצלי עבודה מעולה. פעם פעמיים בשבוע זה מספיק,... בקיצור ספר מעולה, שיהיה בהצלחה..."

עדנה כהן קדוש, סופרת/מוסיקאית ("עכבר העיר-קפה")  

"...הלמידה עוברת כידוע דרך ליבו של האדם, עוררות של סקרנות היא הצעד הראשון הנדרש ללמידה... השיטה החדשה של לימוד הקריאה תוך תמיכה בממד הצורה והצבע, המוטבע בילד החל מגיל צעיר, מאפשר את  לימוד הקריאה תוך הנאה ללא תחושת מאמץ".

ד"ר שולה ארזי פסיכולוגית חינוכית

המלצות והתרשמויות 5

... ככל שאני מעמיקה ב"צורה צבע וצליל" אני מגלה כמה הוא גאוני ומיוחד, ממש מלאכת מחשבת בה כל פרט נבחר בקפידה והתאמה מדויקת. בנותיי לומדות הרבה מהספר ומדברות אתי עליו גם כשהן לא מעיינות בו...כשארזנו מזוודות לקראת הנופש, שתי בנותיי ביקשו שניקח

איתנו את הספר הזה..."

תמי גל מלכה, סופרת

 "...יעילות השיטה הייתה מפתיעה בקליטת האותיות והתנועות. השלב הראשוני של הפענוח עבר בהצלחה. תוך שינון חוויתי ומהנה...התוצאות והמסקנות בתום תקופת השיעורים הן חיוביות. הבנות רכשו את הבסיס הראשוני של הקריאה, וביכולתן לקרוא טקסטים קצרים ללא סיוע הצורות הצבעוניות ששמשו כתומכים בתחילת הדרך".

שרה טבק (גרוניך)-מתוך משוב-  שיעורי קריאה בגני חובה

דפי התרשמות לימוד קריאה 3

"בתי בת 4 וחצי, מאוד רצתה ללמוד לקרוא, חיפשתי ומצאתי דרך משחקית לעשות זאת וגיליתי את "צורה צבע וצליל" של יצחק תורג'מן. כל כך גאוני, כל כך פשוט ונגיש לילדים בגיל הרך. אחרי חודש היא כבר הצליחה לקרוא ספר בקמץ פתח ועכשיו אחרי חודשיים של משחק תלת שבועי היא כבר יודעת לקרוא כמעט עם כל סימני הניקוד ללא התומכים. הכי חשוב הוא ההנאה שיש לה ולי מהמשחק ומהקשר הטוב שלנו שהתהדק עוד יותר.... כן ירבו כמוכם אנשים שיודעים ל"למד" בדרך פשוטה ונעימה ועם זאת כ"כ גאונית".

מיכל קמה, מושב אביגדור
לדף הבית
 
תפריט דף הבית