לקט המלצות על צורה צבע וצליל

הדרך הקלה והמהנה ללימוד קריאה


כתבו לנו ועלינו
מומחים, מורות, גננות, הורים והעוסקים בחינוך כתבו לנו ועלינו

"צורה צבע וצליל" מתמקדת במיומנויות פענוח ובמיוחד בקריאת הניקוד, השיטה מבוססת על יצירת אסוציאציות בין צבעים וצורות לבין התנועות שבשפה, ומיועדת לפיכך, לחיזוק העבודה על תנועות הניקוד בעברית, ובכך יתרונה".

פרופ' רם פרוסט, ד"ר אילנה בן-דרור, ד"ר מיכל שני וד"ר אוולין שתיל - משרד החינוך

" את הדבר הקשה ביותר בשפה העברית (הניקוד), הפכת אותו בספרך לידידותי ביותר".

פרופ' איריס לוין,  מומחית בחינוך,  אוניברסיטת תל-אביב

המלצה מקהילת חינוך

"...ריכוז קבוצות הניקוד הבסיסיות בחמש צורות  צבעוניות בלבד מקל את המלאכה, ולימוד הקריאה הבסיסי הופך להיות מועיל, מהנה ומשעשע... מומלץ לגיל הרך, לילדי הגן ולתלמידי כיתות א'".  

 חוזר מנכ"ל נ"ט/9 (א)  משרד החינוך

"...למעשה, מדובר בהרבה יותר מספר... שיטה המקלה על הלומד והופכת את הקריאה למהנה ואת  תהליך הלימוד למהיר ומשעשע יותר".

אורי רבין קו ראשון  ידיעון מס"ר לממציאים

לקט התרשמויות ועיתונות 4

​​​​​​​לימוד קריאה בקלות ובהנאה

"הלמידה עוברת כידוע דרך ליבו של האדם, עוררות של סקרנות היא הצעד הראשון הנדרש ללמידה.
השיטה החדשה של לימוד הקריאה תוך תמיכה בממד הצורה והצבע, 
המוטבע בילד החל מגיל צעיר, מאפשר את לימוד הקריאה תוך הנאה ללא תחושת מאמץ".

ד"ר שולה ארזי  פסיכולוגית חינוכית


"לשמחתי ספרך צורה צבע וצליל מהווה כלים המסייעים להתמודד עם האוריינות בגן הילדים, ומאפשרת לילדים הרכים ללמוד את יסודות הקריאה בצורה חווייתית, מגוונת ומעניינת... תוכנית זו הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי הגן...  הילדים נהנים מאוד ואף קיבלתי הדים חיוביים. הצלחת השיטה עשתה לה כנפיים בקרב חברותיי הגננות שגילו עניין רב ... אין לי ספק שכגננת קיבלתי אמצעי להקניית יסודות הקריאה בעל חשיבות רבה".

סוני לנקרי, גננת

"איך לא חשבו על זה קודם?...הרעיון של התבבססות על חומר ידוע ומוכר לילדים - הוא רעיון חכם מצד אחד, ופשוט לתפעול מצד שני. ההתמקדות בצבע וצורה-נקלטים יותר מבחינה ויזואלית, ולכן קלים יותר לזיכרון ולפענוח.
הספר אכן מתייחס לילדים ברמות שונות לקלוט את הקריאה בצורה מהנה, ועם פחות תסכולים". 

חגית קליפר   מחנכת כיתות א' וב' - רכזת אוריינות

"נהניתי מאוד מהשיטה - יש בה יסודיות - שובה, שאין בשום שיטה אחרת שהכרתי עד כה. הספר עצמו - מגוון הצבעים, הצורות והציורים הנפלאים ובאוצר המילים העשיר. בשמי ובשם הילדים, תודה רבה".

רחל שם-טוב, מורה

"ראייה ירודה, הינה מצב בו ילד או מבוגר אינו רואה טוב, כתוצאה מבעיית ראייה אשר אינה ניתנת לפתרון מלא על ידי משקפיים ועדשות מגע.
רוב מקרי הראייה הירודה מופיעים בגיל מבוגר, אך למרבה הצער ישנם גם ילדים אשר מופיעות אצלם בעיות עיניים בגיל צעיר. כתוצאה מכך, חומרי לימוד רגילים עלולים שלא להיות להם מספיק ברורים, ובמיוחד סימני הניקוד.
יצחק תורג'מן השכיל לחדש ולהביא כלים מרשימים להקלה משמעותית של הקניית הקריאה לילדים.  האותיות בערכת צורה, צבע וצליל, גדולות מאד, ולכן מקלות על הזיהוי שלהן. אני ממליץ למורות להוראה מתקנת ולהורים לילדים לקויי ראייה להיעזר בערכה זו, מכיוון שכך יהיה קל יותר לילד לזהות את ההבדלים הוויזואליים בין האותיות ובין סימני הניקוד.
שימוש נוסף יכול להיות גם במבוגרים לקויי ראייה, אשר חלף זמן רב מאז שקראו, או שיש צורך ללמד אותם את הקריאה מהבסיס. גם כאן האותיות הגדולות וסימני הניקוד הבולט יכולים להוות לעזר רב."
רון מידן   אופטומטריסט, ראייה ירודה


התרשמויות מהקורסים בבר אילן לחצו כאן 

 
השימוש באמצעיי עזר דידקטים קלים ומוכרים מתוך עולמו של הילד הם חלק מהתפתחותו הטבעית עוד בטרם כניסתו לכיתה א'. לכן,  הילד יכול להרגיש ביטחון - כאשר הוא עומד לפני לימוד חדש. באמצעים המוכרים לו. וידוע,  שביטחון משמש אחד המפתחות להצלחת הלומד בייחוד בגיל הרך".

חדוה סלם  מחנכת כתה א' ו-ב'

"ניסיתי הרבה שיטות להקניית הקריאה עבור הילדים שלי ושום שיטה לא הייתה מספקת, תמיד היה חסר משהו ולילדים היה קשה להתחבר. 
חיפשתי דרך יצירתית, שונה וידידותית לילדים וסוף סוף מצאתי!! 
צורה, צבע וצליל הינה שיטה מדהימה!!! כל כך קל לילדים להתחבר, מערכי שיעור היעילים והקצרים הם בדיוק מה שצריך. הילדים קולטים ומפנים את הנלמד דרך משחק ובצורה כל כך פשוטה ומהנה. הרבה תודות על שיטה כה גאונית!!"
עמנואל גלבט  מורה

"...האסוציאציות מקלות על הפיכת החדש - הבלתי מוכר למוכר. כל אלה הם מרכיבי היצירתיות שכה חשוב להקנות לילדים מגיל צעיר ביותר. רגישותך לגבי עולם הילדים, מה מעניין אותם, מה משמח אותם, מובאת בספר זה בצורה חינוכית, פסיכולוגית וגם דידקטית".

 ד"ר אריקה לנדאו   אונ' תל-אביב.

"ילדי הגיע לתוצאות טובות, ומזהים את רוב התנועות ללא הצורות הצבעונית... המורה התקשרה ורצתה לשמוע כיצד  הילד הגיע להישגים אלו בזמן כה קצר, וכל זאת בזכות שיטת הלימוד צורה צבע וצליל ".

חני כהן,  אמא

קטעי עיתונות והתרשמויות 1
"...שיטת "צורה, צבע וצליל" לרכישת הקריאה יוצרת הזדמנות נהדרת למשחק את הלמידה, התלמיד נהנה לשחק ומבלי להתכוון" בעצם לומד קריאה, זאת בשונה משיטות קריאה אחרות המוגשות בספרים וחוברות עבודה.
השיטה מלווה בדפי תרגול בהתאם לצורכי התלמיד בכל שלב ושלב של הלמידה.שיטת קריאה חווייתית , המקנה הצלחה ותחושת מסוגלות , כבר במפגש הראשון..."
מיכל דן , מורה
אמא ובנותיה עם ספר קריאה

"אז- ללמד ילדים בני 4 לקרוא - היה באמת מוקדם, היום זה לא מוקדם- כי בכיתה א' כבר ישר רצים! ראיתי כמה מתקדמים מהר ומי שלא מגיע מוכן הוא די אומלל..., לכן זה אפשרי ובהחלט מעשיר אותם.... כמובן לא בלחץ, בכעס או על חשבון דברים אחרים...  אז הספר "צורה צבע וצליל" של יצחק תורג'מן עשה אצלי עבודה מעולה. פעם פעמיים בשבוע זה מספיק,... בקיצור ספר מעולה, שיהיה בהצלחה..."

עדנה כהן קדוש, סופרת/מוסיקאית ("עכבר העיר-קפה")  
המלצות והתרשמויות 5
לוגו

... ככל שאני מעמיקה ב"צורה צבע וצליל" אני מגלה כמה הוא גאוני ומיוחד, ממש מלאכת מחשבת בה כל פרט נבחר בקפידה והתאמה מדויקת. בנותיי לומדות הרבה מהספר ומדברות אתי עליו גם כשהן לא מעיינות בו...כשארזנו מזוודות לקראת הנופש, שתי בנותיי ביקשו שניקח

איתנו את הספר הזה..."

תמי גל מלכה, סופרת

 "...יעילות השיטה הייתה מפתיעה בקליטת האותיות והתנועות. השלב הראשוני של הפענוח עבר בהצלחה. תוך שינון חוויתי ומהנה...התוצאות והמסקנות בתום תקופת השיעורים הן חיוביות. הבנות רכשו את הבסיס הראשוני של הקריאה, וביכולתן לקרוא טקסטים קצרים ללא סיוע הצורות הצבעוניות ששמשו כתומכים בתחילת הדרך".

שרה טבק (גרוניך)-מתוך משוב-  שיעורי קריאה בגני חובה

דפי התרשמות לימוד קריאה 3
תמונת המלצה מתגובות 1

"אז מה עושה אמא יהודייה, או גננת / מורה שאכפת לה? מנסה להעשיר את חווית הלימוד של הילדים בצורה האופטימלית. וכדרכן של הצלחות בכל תחום, גם פה, בלימוד הקריאה לילדים, ′המצאת המאה′ הגיעה מאחד, יצחק תורגמן (פ"ת) שהביאה אותו ′להמציא את הגלגל′. תורגמן פיתח שיטה ייחודית  ללימוד  הקריאה
 קרא לה ′צורה צבע וצליל′, וכל רואיה המקצוענים בתחום האוריינות, גומרים עליה את ההלל.... אז, אם אפשר לעשות את החיים לילד (ולהורים/גננות/מורים) קלים יותר ופשוטים יותר, למה לא? "
מוטי זפט  ממונה על החינוך הדתי, עיריית פ"ת ("פיתה"-מדור חינוך)

לוגו
"אני מומחית ללקויות למידה, לאחרונה פגשתי במפתח השיטה ובמשחק 'צורה צבע וצליל', ומאז למשחק תפקיד וחלק חשוב מאוד בכל שיעור ומפגש. המשחק צבעוני, גדול ולא מרתיע את הילדים להשתמש בו ולרכוש את הקריאה בדרך חוויתית ומהנה! כמה קל ככה פשוט!"
יעל מרדוק, לקויות למידה

"רכשתי לפני מפר חודשים את ערכת 'צורה צבע וצליל', אני אב לילדה בת 4 שכבר שולטת בכל הא-ב ובמרבית סימני הניקוד - בקלות.
שיטת הלימוד מתבססת על משחקים חוויתיים מגוונים, מהנים ואינטואיטיבים מאוד לילדים קטנים. קל פשוט וכיף..."
רועי בן יהודה (מופיע בדף הפייסבוק)

"בתי בת 4 וחצי, מאוד רצתה ללמוד לקרוא, חיפשתי ומצאתי דרך משחקית לעשות זאת וגיליתי את "צורה צבע וצליל" של יצחק תורג'מן. כל כך גאוני, כל כך פשוט ונגיש לילדים בגיל הרך. אחרי חודש היא כבר הצליחה לקרוא ספר בקמץ פתח ועכשיו אחרי חודשיים של משחק תלת שבועי היא כבר יודעת לקרוא כמעט עם כל סימני הניקוד ללא התומכים. הכי חשוב הוא ההנאה שיש לה ולי מהמשחק ומהקשר הטוב שלנו שהתהדק עוד יותר.... כן ירבו כמוכם אנשים שיודעים ל"למד" בדרך פשוטה ונעימה ועם זאת כ"כ גאונית".

מיכל קמה, מושב אביגדור
עיתונות והתרשמויות 2
לוגו
"רכשתי את הערכה המלאה של צורה צבע וצליל עבור בני בן ה-6 שאוטוטו מסיים כיתה א ומאוד מתקשה ומתנגד לקרוא... הסבירו לי הכל לגבי הערכה כיצד וכדאי להתחיל ואיך לשלב בין חלקי הערכה עם הרבה סבלנות, אדיבות וזמינות לכל השאלות שלי!!!
ערכה איכותית ברמה גבוהה. הדרך שבה התכנים מועברים הקלו מאוד על בני והפחיתו בצורה משמעותית את ההתנגדות שלו לגבי הקריאה!!! כעת הוא נהנה מאוד מהערכה ונהנה לקרוא ולהצליח!!! מדהים!!!"
אלה גילמן,  (מופיע בדף הפייסבוק)
צופיה איכות בחינוך
 
0
דף הבית