קורס להקניית הקריאה באוניברסיטת בר אילן

התקשרו : 052-6097551 (תמר) או השאירו פרטיכם כאן

 לוגו השתלמויות אוניברסיטת בר אילן
ביום שישי האחרון הסתיים בהצלחה יתרה הקורס להקניית הקריאה בשיטת
צורה צבע וצליל - מחזור יולי 2018.

קורס מהנה, מעשיר, יצירתי ומחכים.

תודה רבה למשתלמים המופלאים שהחינוך בשורש נשמתם.

תודה רבה לרונית מנדלבליט, מירה פינקל, רון מידן וטליה גניפ על ההרצאות המרתקות.

ותודה רבה לתמר כהן על תיאום וארגון הקורס.


לכל הקבוצה הנפלאה - בהצלחה!




לאור הפניות הרבות מעובדי ההוראה להשתתפות בקורס אלא שהמרחק לרמת גן הכביד עליהם.

צופיה איכות בחינוך נענית ותשמח לקיים קורסים קצרים ומרוכזים בישובים מרוחקים לקבוצות השתלמות של 8-10 משתתפים.

היום מתארגנות 2 קבוצות, האחת בקרית שמונה והשנייה ברמת הגולן,
פרטים בערים או בישובים נוספים בהמשך.

לפרטים התקשרו  ל: 052-6097551


או השאירו פרטים בטופס הפניה ונשוב אליכם - לחצו-
רונית מנדלבליט  מירה פינקל  רון מידן

קורס להקניית הקריאה בשיטת "צורה צבע וצליל"

'צופיה-איכות בחינוך' בשיתוף
 היחידה לפיתוח מקצועי  בבית הספר לחינוך
באוניברסיטת בר אילן   
מציעים קורס בן 5 ימים מרוכזים בנושא:

הקניית הקריאה בדרך חווייתית לגיל הרך
​​​​​​​
הקריאה היא מן המפתחות העיקריים לכל ידע  ויפה שעה אחת קודם. 

 בית הספר לחינוך - היחידה לפיתוח מקצועי - אוניברסיטת בר אילן בשיתוף "בית צופיה - איכות בחינוך" מציעים  דרך ייחודית, חוויתית, מהנה וקלה. כמו כן מגוון חומרים חינוכיים ואפקטיבים להוראת  הקריאה והכתיבה הכוללים: ספר, דפי עבודה יצירתיים, מערכת כלים "משחקיים" - לפענוח סימני הניקוד, כרזת אותיות (פוסטר),  ועוד. 

כלים יצירתיים אלה מבטאים חשיבה חדשנית ומקורית,  המשמשים תרומה דידקטית ייחודית לילדים, במיוחד לגילאי גן חובה/כיתה א" ועד 120- להקניית ראשית קריאה נכונה, חווייתית, מהנה,  קלה ומדויקת. 
קורס זה יתמקד ברכישת  כלים ודרך ייחודית להקניית הקריאה והכתיבה בדרך חווייתית, מהנה, משמעותית, קלה ופשוטה - בשיטת צורה צבע וצליל מאת יצחק תורגמן - המאפשרת הצלחה החל מהצליל הראשון. 

מטרות
  1. הקניית שיטת קריאה וכתיבה  ייחודית לגיל הרך ולמתקשים "צורה צבע וצליל" באופן חוויתי, ברור, קל ומהנה.
  2. הקניית הקריאה והכתיבה מגיל צעיר מאד.
  3. טיפוח עמדה חיובית כלפי לימוד הקריאה והכתיבה בגיל צעיר במציאות משתנה.
  4. היכרות עם שיטות לימוד שונות, יתרונות וחסרונות ביחס לשיטת "צורה צבע וצליל".
דרכי ההוראה
דרכי  ההוראה מגוונות ומאופיינות באמצעות סדנאות המאפשרות דיון ושיח, מרצים אורחים, מצגות, סרטונים, התנסות אישית ופיתוח יצירתי וחוויתי למגוון דרכי הוראה ויישום רב תחומי.
 
קהל היעד
מורים לגיל הרך, גננות, מורים לחינוך מיוחד ולקהל הרחב המעוניין לפתח כישוריו ולהפוך למנחה בהוראת השיטה " צורה צבע וצליל".
 
תעודה
למסיימי הקורס אשר יעמדו בכל הדרישות ובהצלחה, תוענק תעודת השתתפות בקורס להקניית הקריאה
בדרך חוויתית בגיל הרך בשיטת "צורה, צבע וצליל". מטעם  אוניברסיטת בר- אילן, היחידה לפיתוח מקצועי, בית הספר לחינוך.

מן הנושאים
מרכיבים בהתפתחות קדם קריאה וכתיבה., אוריינות חזותית, הכרות עם שיטות שונות  להקניית קריאה וכתיבה, קשיים אופייניים ברכישת הקריאה והכתיבה., "צורה צבע וצליל": הקניית השיטה וחשיפה לעזרי הלימוד, סדנא מעשית להתנסות במגוון הכלים, ייחודיות ויתרונות השיטה, יצירת יחסים בינאישיים ותקשורת מיטבית באמצעות " צורה צבע וצליל", יישומים בסביבות למידה מגוונות של שיטת "צורה, צבע וצליל"

 שם הקורס

    תאריכי פתיחה     

   סמסטר  

הקניית הקריאה בשיטת
צורה צבע וצליל
23.7.2018קיץ




מועד הקורס

היקף הקורס

עלות הקורס

  הערות  

ימים ב' - ו'
8.30-15.00
40 שעות1800 ₪5 ימים מרוכזים
23-27.7.2018




​​​​​​לנרשמים תינתן ערכת "צורה, צבע וצליל" ***
מנחי הקורס:
יצחק תורג'מן - מפתח השיטה
BA- האקדמיה לאומנות, פריז 
 'צופיה - איכות בחינוך', מרצה, כותב, מצייר ומפתח השיטה "צורה צבע וצליל"- דרך חדשנית ומהנה ללימוד הקריאה. מורה לאמנות, מפתח חומרים והפעלות יצירתיות בתחום הקריאה: מערכת כלי "קל ניקוד", כרזת אותיות,  ספר, חוברות, תכני דפי עבודה ועוד.
 
רונית מנדלבליט - מאבחנת דידקטית מוסמכת
MA- חינוך מיוחד, התמחות בלקויות למידה מורכבות
דוקטורנטית בחינוך. מומחית להוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה, מרצה לאוריינות אקדמית במרכז  האקדמי "פרס" ומתמחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי.
 
רון מידן - מנהל "קליניקת קורקטיב"
BA - אופטומטריה
MA - מנהל עסקים
התמחות בקשיי קריאה בהיבט האלקטרופיזיולוגי של מסלול הקריאה. מרצה בנושא של קשיי ראייה וקריאה לסטודנטים, אנשי חינוך ואנשי מקצוע כחלק מהכשרתם המקצועית
 
מירה פינקל – מומחית בקידום יכולות למידה
B.A – חינוך
M.A – טכנולוגיות למידה ומערכות למידה, עדיין בלמידה
התמחות בקידום יכולות למידה, למידה מתווכת, טיפול בפונקציות קוגניטיביות פגומות ומאבחנת דינמית, מנחה ומעבירה השתלמויות יישומיות בתחום.

טליה גניפ – מומחית בפיתוח כשרי למידה ושפה
 
B.A- מדעי ההתנהגות
M.A - חינוך מיוחד
מומחית בפיתוח כשרי למידה והקניית כלים מעשיים לקידום יכולות הקריאה והכתיבה בקרב תלמידים בעלי קשיים. מורה לאוריינות וחינוך מיוחד. ניסיון מקצועי רב שנים בהוראה וחונכת מורים חדשים. בוגרת קורס להקניית קריאה – צורה צבע וצליל.

המלצות על השיטה  
"צורה צבע וצליל"  מתמקדת במיומנויות פענוח ובמיוחד בקריאת הניקוד, השיטה מבוססת על יצירת אסוציאציות בין צבעים וצורות לבין התנועות שבשפה, ומיועדת לפיכך, לחיזוק העבודה על תנועות הניקוד בעברית, ובכך יתרונה". 
פרופ' רם פרוסט, ד"ר אילנה בן-דרור, ד"ר מיכל שני וד"ר אוולין שתיל -  משרד  החינוך 
  

"...ריכוז קבוצות הניקוד הבסיסיות בחמש צורות  צבעוניות  בלבד  מקל את  המלאכה, ולימוד הקריאה הבסיסי הופך להיות מועיל, מהנה ומשעשע... מומלץ לגיל הרך, לילדי הגן ולתלמידי כיתות א"".   
 חוזר מנכ"ל   משרד החינוך   
  

"...האסוציאציות מקלות על הפיכת החדש - הבלתי מוכר למוכר. כל אלה הם מרכיבי היצירתיות שכה חשוב להקנות לילדים מגיל צעיר ביותר. רגישותך לגבי עולם הילדים, מה מעניין אותם, מה משמח אותם, מובאת בספר זה בצורה חינוכית, פסיכולוגית וגם דידקטית".
 ד"ר אריקה לנדאו    אוניברסיטת תל-אביב 

 "...הלמידה עוברת כידוע דרך ליבו של האדם, עוררות של סקרנות היא הצעד הראשון הנדרש ללמידה... השיטה החדשה של לימוד הקריאה תוך תמיכה בממד הצורה והצבע, המוטבע בילד החל מגיל צעיר, מאפשר את  לימוד הקריאה תוך הנאה ללא תחושת מאמץ". 
ד"ר שולה ארזי   פסיכולוגית חינוכית 
לאור הצלחת הקורסים, בית 'צופיה איכות בחינוך' ויצחק תורג'מן, מפתח השיטה, מבקשים להודות לד"ר רותי בירגר, ראש היחידה לפיתוח מקצועי בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת בר אילן, חיים מרציאנו, מנהל היחידה, ו שחר צדוק, מנהל שיווק ופיתוח, על תרומתם הרבה להכשרת מנחים להקניית הקריאה בשיטת  "צורה צבע וצליל",  לקידום לימוד הקריאה בישראל לגיל הרך ובכלל.* 
יצירת קשר/פרטים נוספים:
היחידה לפיתוח מקצועי
בית הספר לחינוך, אוניברסיטת בר אילן
רמת גן, מיקוד: 5290002
 טלפון: 03-5318445
פקס: 03-534932                  
פרטים והרשמה:  052-6097551   (תמר)

* אודות הקורסים הקודמים בבר אילן

"קורס מהמם, השיטה מקסימה... מועילה ותואמת ללמידה במאה ה-21, קיבלנו כלים חדשים... בשנה הבאה אני מלמדת בכיתה א' ואני בטוחה שאשתמש בה" אפרת א. 

"שיטה נפלאה, מרתקת, מאוד פשוטה ויחד עם זאת יש לה הבנה מאוד מעמיקה... איך צריך ללמוד לקרוא בדרך מאוד קלה ונעימה.... מאוד מומלץ" רויטל. ל

"קורס מעניין, תמציתי ומרוכז... שיטה נעימה המגישה לילד את הרצון ללמוד ולהתפתח מתוך סקרנות, כיף והכי חשוב הנאה בלמידה !!! " איריס.נ.
 
"מאוד נהניתי מהקורס, קורס מקצועי, מעניין עם שיטה שיכולה לעזור להרבה מאוד ילדים לזהות את התנועות מתוך המקום המוכר להם בצורה מהנה וחווייתית." נטלי. א.

"תודה על השיטה הנהדרת." אורלי. צ.


סדנת קריאה באוניברסיטה
"הקורס ממש מעניין... מהנה, קרוב לעולמו של הילד... נראה שהשיטה עוזרת לתלמידים שמתקשים ולא מתקשים, לאוכלוסיות שונות, לחינוך המיוחד ולחינוך הרגיל." סומייה. ע.

"שיטה מדהימה, קלה להבנה , ניתנת ליישום. יש בה הרבה הבנה והרבה הגיון, ואני יוצאת איתה לדרך."  זיו. ז.

"הקורס מעולה, נותן המון כלים לעבודה בשטח, החלטתי שהקורס בשבילי, לא חשבתי פעמיים, ואני לא מצטערת על כל רגע, מומלץ מאוד, יישר כוח ותודה." רונית. א.

"היה מאוד מעניין וחדשני , למדתי הרבה דברים מדהימים שאף פעם לא ידעתי. שיטת למידה מאוד חדשנית." עביד. ד.

"קורס חווייתי... למדנו שיטה חדשה, קלילה ופשוטה שאני מאמינה שתתאים לעבודה בחינוך המיוחד שבו אנחנו עובדות." הילנה. מ.

"שיטה מעולה. אפקטיבית, יצירתית, שנותנת אפשרות לרכוש את המיומנויות לילדים עם קשיי למידה ולגילאים יותר צעירים." טניה. ט.

"קורס מאוד חווייתי, קיבלנו הרבה כלים, הבנתי איך לעבוד עם השיטה צורה צבע וצליל, יצאתי עם משחק שאשתמש בו במהלך עבודתי." ליאור.נ

"הקורס הועבר בצורה חווייתית, מאוד ממוקד." ענת. ב.

​​​​​​​"קורס מקסים, עשיר, מגוון ומעניין. חידש לי המון דברים, נהניתי !"  יוכי. כ. 

השיטה מיקדה אותי, מהצורה והצבע, הכל מוכר לילד על מנת לבנות את הצליל, שיטה גאונית לזכות עם ישראל. תודה רבה."  אורה. ח.  
"נהניתי מכל רגע, שווה היה להגיע מכפר אדומים לקורס."  חנה. ד. 

" קורס משכיל, מהנה, חווייתי משמעותי. ב"ה קיבלנו מלוא ה"טנא" וכל המשתמע מכך.. האימון פורץ הדרך והשיטה החווייתית (גאונית) באמצעות "צורה צבע וצליל" גרמה לנחת רוח, והגבירה את המוטיבציה לשדרג את העשייה."  ריקי ש. 

"נהניתי מאוד מהקורס, למדתי דברים חדשים ואני מתכוונת ליישם אותם בעבודה שלי." אסתי. ק.

"קורס מקסים !  ... קיבלתי ידע רב וכלים פרקטיים לצאת איתם לשטח." שיר. נ.

"שיטה פשוטה ויעילה מאוד, כל כך עוזרת לילדים עם כל הפשטות שלה היא כל כך גאונית שעוזרת לילדים לבנות את הקריאה בצורה נכונה. תודה רבה." אוהד. ח. 

"קורס מעניין מאוד, למדתי דברים חדשים, מחכה כבר לנסות ולהשתמש בחומרים על-מנת להקנות הקריאה בגן בילדים שלי וגם לעזור לתלמידים בכיתה שמתקשים בקריאה." אילנה. ה.

"קורס מאוד מעניין, מעשיר וחיבר לתחומים ידע קודם וזה בהחלט יעזור בעבודתי הן בתחום הפרטי והן בבית הספר." אילה ק.
 
"המצאה מדהימה,המצאה כל-כך גאונית לעשיית שליחות כל-כך משמעותית בקרב הילדים שלנו ובקרב כל ילדי הארץ." קרן. ג.
 
"מאוד נהניתי, קורס שמצד אחד פתח לי אופקים חדשים ומצד שני חיזק תחומים שאני עובדת אתם." דבורה. ד.

"תודה רבה על השיטה, היא באמת נראית לי שיטה גאונית, ואני מחכה ליישם אותה " נילי. ק.
לדף הבית
 
תפריט דף הבית