ספר לימוד קריאה בשיטה חדשנית ומהנה
צורה צבע וצליל

הדרך הקלה ללמוד קריאה עברית
לילדים בגילאי גן חובה כיתה א


אותיות בסימני הניקוד: מילים ומשפטים מנוקדים


ילדים בגילאי גן חובה / כיתה א מכירים צורות וצבעים, הן מהטבע ומהציור בגן והן משפע המשחקים הדידקטים הנמצאים בגנים ובבתים. הצורות והצבעים משמשים אמצעי עזר דידקטי לראשית קריאה לכיתה א - קלה ומהנה, מפענוח הניקוד ועד לקריאה רציפה. המחשה של הצורות הצבעוניות המנוקדות במערכת הכלים של קל ניקוד.

ראשית לימוד קריאה לכיתה א - ניקוד אותיות ומילים  


בפעם הראשונה, לימוד ראשית הקריאה העברית לכיתה א נעשה בעזרת הכלים מעולמו המוכר והידידותי של הילד: צורות צבעוניות לניקוד מילים ומשפטים קצרים. אמצעיי העזר המוגשים בספר ובעזרים של צורה צבע וצליל מקלים את לימוד צלילי התנועות באמצעות חמש צורות הנדסיות שונות, המשולבות בחמישה צבעים מוכרים וידידותיים. זיהוי הצורות והצבעים המושרש היטב כבר בגיל הרך, איננו מצריך לימוד או מאמץ לזיכרון.

הקשיים והפתרון המוצע ללימוד קריאה בקלות ובמהירות


לימוד הקריאה במתכונתו הקלאסית אינו פשוט כלל ועיקר. על-פי מחקר בהוראת הקריאה העברית, הניקוד הוא אבן-נגף המקשה על התלמיד בכיתה א יותר מאשר לימוד העיצורים*.  הדרישה מהלומד לזכור בנוסף לאותיות גם יותר מעשרה סימני ניקוד שונים, מקשה עליו לרכוש את מיומנות הקריאה כבר בצעדיו הראשונים.

הספר צורה צבע וצליל ללימוד הקריאה
ילדה לומדת לקרוא
לימוד קריאה עברית לכיתה א - החל מפענוח קריאת הניקוד
בסיוע תומכים ידידותיים ומוכרים,
להרכבת מילים עם ניקוד, קריאת משפטים קצרים ועד לקריאה רציפה.


צורה = צבע =צליל​​​​​​​

צורה צבע וצליל באה להקל על ילדים בגילאי גן חובה או כיתה א את לימוד צלילי התנועות
באמצעות חמש צורות צבעוניות מנוקדות. זיהוי הצורות והצבעים מושרש היטב כבר בגיל הרך,
ידע זה איננו מצריך לימוד בשל היותם ידידותיים ומוכרים מכבר . 
הצבע והצורה משמשים כסיוע אסוציאטיבי לסימני הניקוד (צליל)
על-פי הנוסחה: צורה = צבע = צליל.


"נהניתי מאוד מהשיטה - יש בה יסודיות - שובה, שאין בשום שיטה אחרת שהכרתי עד כה. הספר עצמו - מגוון הצבעים, הצורות והציורים הנפלאים ובאוצר המילים העשיר. בשמי ובשם הילדים, תודה רבה".

רחל שם-טוב, מורה

בחירה אינטואיטיבית  של התלמיד


דרך זו מפתחת את חושיו של הילד, ומאפשרת לו לבחור אינטואיטיבית, במודע או שלא  במודע בין הצורה לצבע או שניהם גם יחד כקוד עזר לסימני הניקוד.

ריכוז קבוצות הניקוד  הבסיסיות לחמש צורות צבעוניות בלבד מקלות את המלאכה ולימוד הקריאה הבסיסי הופך להיות מהנה ומשעשע. הקלות בלמידה באה לידי ביטוי גם באופן החזותי-צילומי, ובתרגולי כתיבה שהתלמיד מיישם. עם או ללא צורות וצבעים.

הספר צורה צבע וצליל - שיטה חדשנית ומהנה לראשית הקריאה


הספר מאפשר מענה הן למתקשה והן למוכשר כל אחד לפי הקצב והיכולות שלו. אופן הלימוד הראשוני: הוגים את האות בשמה, קוראים בקול שני צירופים שונים, משננים היטב, קוראים את המילה בעלת המשמעות המלווה בציור, ולאחר מכן מקריאים את המשפט הנלווה בעמוד. הסברים נוספים בגוף הספר עצמו. 

לימוד קריאה של  ילדות עם האמא

"...צורה צבע וצליל מתמקדת במיומנויות פענוח ובמיוחד בקריאת הניקוד, השיטה מבוססת על יצירת אסוציאציות בין צבעים וצורות לבין התנועות שבשפה, ומיועדת לפיכך, לחיזוק העבודה על תנועות הניקוד בעברית, ובכך יתרונה..."


הוועדה לאישור חומרי לימוד, משרד החינוך

פרופ' רם פרוסט,   פרופ' מיכל שני,  ד"ר אילנה בן דרור,  ד"ר אוולין שתיל

המלצות נוספות

לוגו האתר

לשאלות ותשובות 
הספר צורה צבע וצליל - קריאה לכיתה א - מאושר ע"י משרד החינוך כאמצעי עזר להוראת הקריאה - פורסם בחוזר מנכ"ל

 70 עמודי צבע --- 21 * 23 ס"מ

לרכישת הספר צורה צבע וצליל

 
0
דף הבית