לימוד קריאה דפי עבודה לכיתה א, האות ב
לימוד קריאה, דפי עבודה לכיתה א, האות ב'
לימוד קריאה וכתיבה לגילאי גן חובה, כיתה א' והכנה לכיתה א'
דפי עבודה לתרגול קריאה וכתיבה - האות ב'
לימוד הקריאה בדפי העבודה לאות ב' מתייחסים ל - בּ דגושה ומותאמים לגילאי הגן ולכיתה א, או להכנה לכיתה א.כדי לא להכביד קיים קובץ נפרד המתייחס לשימוש הכפול של האות ב', כאות דגושה ו/או רפה.
בדפי העבודה לומדים להכיר את האות עצמה, תוך כתיבת האות בכתב דפוס באופן חופשי ולפי סדר מומלץ .
פענוח הניקוד לאות ב
לומדים להכיר האות ב' המופיעה במילים מנוקדות כאשר למעשה האות הפותחת ב מנוקדת (צירוף פותח) בתוךמילים מנוקדות, על מנת לפענח כבר את צופן הניקוד כחלק חשוב בהליך לימוד הקריאה.
על האות ב' מתוך אותיות הא-ב
האות ב' (בית) היא השנייה בסדר האלפבית העברי, שם האות בית נשמע בהברה אחת ומכילה 3 אותיות ב, י, ת.האות עצמה נשמעת בשני צלילים שונים, ב דגושה (B) כגון ביצה, ברז וכד' ו-ב רפה/רפויה ללא דגש
(V) כאשר האות מופיעה באמצע או בסוף מילה היא נשמעת כמו האות ו כגון מברשת, מגב וכד' .
האות ב כמו האותיות כ ו-פ משנות צלילן עם או בלי דגש.
שיטת צורה צבע וצליל
לומדים ומכירים את האות במקביל לאותיות או מילים עם ניקוד, כל פעם שני צלילים שונים תוך הכרת / לימודסימני הניקוד:האחת בצירוף פותח ב המזכירה את שם האות והשנייה ב כצירוף פותח חדש נלמד. ובו זמנית
גם מילים עם אותם צירופים פותחים.
כמו כן, מופיעות מילים עם האות ב לאיתורה במסגרת הכרת האות ב ולבסוף הסדר המומלץ של כתיבת האות
בכתב דפוס, ושוב גם כשכותבים את האות מומלץ לנקד אותה ע"פ מה שנלמד בדפי העבודה – הניקוד מופיע
כדוגמה עם כתיבת האות בתוך דפי העבודה
בשלבים אלה הכרת סימן הניקוד לא מחייבת הכרת שם סימן הניקוד (קמץ, צירה וכד'), אלא פשוט לקרוא את
האות המנוקדת או המילים המנוקדות.
דף הנחייה למורה/מלווה